absolutions.com.pl

biznes, finanse, praca

ecommerce
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego może być dochodowym biznesem. Wielu ludzi przenosi do Internetu swoje sklepy stacjonarne. Inni traktują zarabianie w ten sposób jako dodatkowe źródło dochodu. Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy i co zrobić, by klienci chętnie robili w nim zakupy.

Branża i asortyment 

Kiedy zdecydujesz się na założenie sklepu internetowego, musisz zacząć od tego, co zamierzasz sprzedawać. Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, sprawa jest prosta – w internecie możesz oferować to samo. Przynajmniej na początku tak będzie najprościej.

Kiedy zaczynasz zupełnie od zera, dobrze zastanów się, co chcesz sprzedawać. Postaraj się znaleźć niszę na rynku. Sprawdź, co dobrze się sprzedaje i łatwo to sprzedać online.

Możesz też zająć się dropshippingiem. Znajdź hurtownię, która współpracuje w ten sposób. W swoim sklepie będziesz oferować jej produkty za określoną prowizję. Nie musisz wtedy wiele inwestować – zatowarowanie i wysyłka zamówień leży po stronie twojego partnera.

Platforma e-commerce, czy budowanie od zera 

Jak założyć sklep internetowy? Aby założyć sklep internetowy musisz mieć minimum wiedzy informatycznej albo wynająć specjalistę, który postawi twój sklep. Możesz skorzystać z gotowej platformy e-commerce. Wtedy wybierasz szablon i dostosowujesz go do swoich potrzeb. To dość proste i całkiem niedrogie rozwiązanie.

Jeśli potrafisz albo masz środki finansowe na informatyka, może stworzyć własny szkielet sklepu, który będzie sprzężony ze stroną www, czy blogiem. Z takich rozwiązań korzysta się niezwykle rzadko. Platformy e-commerce zapewniają gotowe narzędzia, dzięki którym można w prosty sposób stworzyć e-sklep.

Pozycjonowanie sklepu internetowego 

Kiedy strona sklepu jest gotowa i wszystkie produkty już zostały w nim zapisane, trzeba zająć się pozycjonowaniem SEO. Samo zbudowanie wirtualnego sklepu nie wystarczy, by klienci do niego trafili i zrobili zakupy.

To moment, w którym trzeba zadbać o to, by sklep był widoczny wysoko w wynikach wyszukiwania Google. W tym celu trzeba stworzyć unikalne opisy kategorii oraz produktów w sklepie. Wszystko po to, by po wpisaniu nazwy produktu (np. sandały), albo jego krótkiego opisu (analogicznie: idealne sandały do letniej sukienki), witryna twojego sklepu pojawiła się na pierwszych pozycjach Google.

Prócz tego możesz także zainwestować w płatne reklamy, które będą pojawiać się użytkownikom na podstawie tego, co wpisują w wyszukiwarkę.

Ile kosztuje sklep internetowy 

Postawienie witryny wraz z pozycjonowaniem to koszt kilku tysięcy złotych. Miesięczne koszty są jednak znacznie niższe, bo nie przekraczają kilkuset złotych. Te sumy nie będą przerażać właścicieli sklepów stacjonarnych – koszt prowadzenia działalności w wynajmowanym lokalu jest znacznie wyższy, a i na start trzeba wysupłać z kieszeni sporo więcej pieniędzy.