absolutions.com.pl

absolutions.com.pl – biznes, finanse, praca

Podsumowanie roku 2021
E-commerce

Podsumowanie roku 2021 w e-commerce

Co roku wiele firm tworzy własne podsumowania sytuacji w branży e-commerce. 2021 rok był dość nietypowy, co ma związek z aktualnymi wydarzeniami na świecie, wyraźnie wpływającymi na handel internetowy. Jak wyglądają podsumowania ostatnich kilkunastu miesięcy w branży e-commerce?

E-commerce a pandemia

Pandemia w dużym stopniu wpłynęła na sytuację w branży e-commerce, nie tylko w 2020, lecz także w 2021 roku. W tym czasie świat wciąż borykał się z poważnymi zmianami i obostrzeniami, które uniemożliwiały tradycyjne dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych. To właśnie wtedy szczególną popularnością zaczęły cieszyć się sklepy internetowe i płatności realizowane m.in. przez system przelewów online Przelewy24.

Portale internetowe okazały się niezastąpione w czasie kwarantanny i pracy zdalnej. Dzięki sklepom z branży e-commerce istnieje opcja zamawiania nawet produktów spożywczych, co w trakcie izolacji ma ogromne znaczenie. Co więcej, takie firmy zaczęły wykorzystywać rozwiązania jeszcze lepiej porządkujące pracę.

W trakcie pandemii wiele firm zaczęło rozwijać swoje usługi. Popularne stały się bezgotówkowe płatności, realizowane np. przez stronę internetową https://www.przelewy24.pl/. Nowe rozwiązania zaprezentował też Amazon czy Google, czyli przedsiębiorstwa, które już od lat wyznaczają trendy w internecie.

Skrócenie ścieżki zakupowej

Kupowanie przez internet w 2021 roku stało się tak popularne, że wielu konsumentów zaczęło szukać rozwiązań prostych, maksymalnie skracających przebieg całej transakcji. Z tego powodu wiele mniejszych i większych firm zdecydowało się na umożliwienie dokonywanie zakupów m.in. przez social media, marketplace czy nawet porównywarki cen. Popularną praktyką stało się integrowanie banerów reklamowych z możliwością kupienia konkretnego produktu lub usługi już po zaledwie kilku kliknięciach. Skróceniu ścieżki zakupowej towarzyszy też jeszcze lepszy kontakt marki z klientem, pozwalający na budowanie zaufania i pozytywnych relacji.

Kontakty z Azją w 2021 roku

2021 rok poskutkował jednak problemami z dostawami surowców i towarów pochodzących z Azji. W czasie pandemii okazało się, że współpraca z rynkami oddalonymi o tysiące kilometrów jest ryzykowna, nie nadążając z dostawami i produkcją w stosunku do zapotrzebowania konsumentów na zachodzie. Ryzyko współpracy z takimi kierunkami nie zostało odpowiednio oszacowane, powodując przestoje.

Kanał Sueski a branża e-commerce

W kontekście roku 2021 nie można zapominać również o sytuacji, która miała miejsce w Kanale Sueskim. To właśnie tam utknął kontenerowiec Ever Given firmy Evergreen Marine. Zastopował on dostawy morskie towarów i surowców nawet na kilka miesięcy, powodując prawdziwy paraliż. Wpłynęło to nie tylko na produkcję, lecz także dostępność określonych towarów w sklepach internetowych. Paraliż trwał około tygodnia, powodując ogromne straty dla niemal wszystkich firm zamawiających towary z krajów, z których dostawy są realizowane właśnie poprzez Kanał Sueski.