absolutions.com.pl

biznes, finanse, praca

Frazy long tail
Marketing

Frazy long tail – jak wpływają na pozycjonowanie strony?

Coraz większa konkurencja na rynku, zwłaszcza w dobie Internetu, wymusza na przedsiębiorcach poszukiwania sposobu na podniesienie rankingu w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie chcą to osiągnąć jak najmniejszym kosztem. Warto zastanowić się nad wykorzystaniem do tego celu tzw. fraz long tail. Przeczytaj nasz artykuł i zdobądź bezcenną wiedzę na temat długich słów kluczowych.

Co to jest fraza long tail?

Zanim przedstawimy Ci zalety stosowania tzw. długich ogonów, sprawdźmy najpierw, co to jest fraza long tail. Polski odpowiednik to długie słowa kluczowe lub frazy kluczowe z długim ogonem. Typowy keyword zawiera zwykle jedno lub 2-3 słowa, stanowiące frazę wyszukiwaną przez użytkownika.

Z kolei rozbudowana wersja frazy kluczowej nosi nazwę tzw. długiego ogona. Zawierają się w niej szczegółowe wytyczne, którymi kieruje się użytkownik, aby uzyskać odpowiedź na zadane pytanie. Innymi słowy, im bardziej precyzyjna fraza, tym większa szansa na uzyskanie konkretnej, wyczerpującej odpowiedzi.

Zasada działania frazy long tail na przykładzie

Załóżmy, że poszukujemy mechanika na terenie Zabrza, który jest w stanie wymienić w naszym samochodzie klocki hamulcowe. Możemy zatem wpisać:

  • fraza kluczowa: mechanik zabrze
  • fraza long-tail: wymiana klocków hyundai zabrze

W pierwszym przypadku mamy do czynienia z dość ogólnym zagadnieniem, dlatego zostaniemy zasypani wynikami. Z kolei po wpisaniu drugiej frazy zwrotnie otrzymamy listę zakładów, które specjalizują się w wymianie klocków hamulcowych w samochodach marki Hyundai.

Zalety fraz z długim ogonem

Czy warto zatem stosować frazy long tail? Odpowiadamy: tak, z kilku prostych powodów. Po pierwsze, nie jesteśmy sami w Internecie, więc jeśli posługujemy się krótkimi frazami, niemal niemożliwe będzie „wybicie się” do TOP 10. Konkurencja wśród popularnych produktów czy usług jest wysoka. Zwykle wielkie koncerny płacą za odsyłanie na ich strony przez krótkie, ogólne słowa kluczowe.

Po drugie, stosowanie fraz long tail jest uzasadnione w przypadku również firm lokalnych, zwłaszcza w sytuacji, gdy nasza specjalizacja należy do niszowych lub bardzo skonkretyzowanych. Innymi słowy, gdy oferujemy produkt/usługę jako jedni z nielicznych w okolicy, istnieje duża szansa, że użytkownik po wpisaniu wyrażenia z długim ogonem trafi na naszą stronę. Long tail zapewnia wysoką konwersję przy niskim nakładzie finansowym.

Frazy z długim ogonem generują mniejszy ruch na stronie niż stosowane ogólne słowa kluczowe, jednak dają większą szansę na uzyskanie zapytania lub zamówienia ze strony użytkownika. Dlaczego? Ponieważ to my właśnie pojawiliśmy się w propozycjach wyszukiwania jako wyczerpująca odpowiedź do zadanej frazy, a więc z dużym prawdopodobieństwem jesteśmy w stanie rozwiązać problem użytkownika.

Podsumowanie

  • Frazy long tail stanowią szereg słów, które precyzyjnie określają problem odbiorcy.
  • Stosowanie fraz z długi ogonem generuje mniejszy ruch na stronie, jednak oferuje większą konwersję, która finalnie może przynieść zwiększoną sprzedaż.
  • Szczególnie poleca się stosować frazy long tail, gdy oferujemy produkt niszowy, bardzo konkretny, trudnodostępny na rynku lub unikatowy – konkurencja takiego nie posiada.