Skuteczny marketing jest niezbędny, aby przyciągnąć nowych klientów, zatrzymać starych oraz pokonać konkurencję. Nie istnieje magiczny przepis na skuteczną reklamę. Wiele zależy od tego, jakie produkty lub usługi oferuje firma i dla jakiej grupy docelowej.
A jaka jest skuteczność reklamy? Jeżeli stworzy się solidny fundament dla kampanii reklamowej, może być bardzo efektywna.
Jasno określ grupę docelową
Zanim jeszcze zaczniesz przygotowywać kampanie reklamową, zdefiniuj grupę docelową. Głównymi czynnikami są na przykład wiek, płeć, klasa społeczna, zainteresowania, cele zawodowe i prywatne.
Im więcej wiesz o adresatach Twojej reklamy, tym łatwiej będzie Ci wybrać materiały i stworzyć treści reklamowe. W ten sposób możesz uwzględnić potrzeby, życzenia i zainteresowania potencjalnych klientów i dostosować do nich przekaz reklamy.
Określ zalety swoich produktów lub usług
Kiedy ludzie decydują się na produkt lub usługę, zazwyczaj chcą wiedzieć, jakie przyniesie im to korzyści. Aby udzielić przekonującej odpowiedzi na to pytanie w swojej reklamie, musisz najpierw samodzielnie zdefiniować zalety swojego towaru lub usługi. Spróbuj postawić się na miejscu grupy docelowej. Liczy się nie to, co lubisz w swoim produkcie, ale które z jego właściwości mogą być decydujące dla innych.
Upewnij się, że wyróżniasz się na tle konkurencji i przedstaw dobre argumenty, dlaczego ludzie powinni kupować od Ciebie, a nie od innych.
Wzbudzaj emocje i oferuj wartość dodaną
Reklama jest najbardziej skuteczna, gdy wzbudza emocje. Możesz to osiągnąć, używając różnych formatów i środków stylistycznych. Treść wizualna jest zdecydowanie kluczowym elementem. Korzystając ze zdjęć, filmów lub infografik, wykorzystujesz fakt, że wiele osób przetwarza obrazy znacznie szybciej niż tekst. Jednocześnie można za ich pomocą wzbudzać emocje. Ważne jest, aby treść wizualna budziła pozytywne emocje.
Jednocześnie recepta na sukces w content marketingu (marketingu treści) w internecie opiera się na oferowaniu klientom wartości dodanej. Dobrym tego przykładem są przewodniki lub tutoriale na firmowych blogach. Takie lub podobne działania, mogą przyspieszyć proces przemiany odbiorcy w lojalnego klienta. Sprawdza się to również bardzo dobrze w mediach społecznościowych.
Polegaj na wielu kanałach
Aby w pełni korzystać z marketingu internetowego, nie wystarczy mieć tylko stronę internetową. W przypadku małych i średnich firm, duże znaczenie ma obecność w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram. Sieci biznesowe, takie jak LinkedIn, odgrywają ważną rolę w marketingu B2B. Dodatkowo warto założyć blog firmowy.
Aby uzyskać lepszy efekt, uzupełnij marketing online reklamą drukowaną w postaci ulotek, listów reklamowych, dodatków do gazet.
Jeśli uda Ci się połączyć wszystkie kanały reklamowe, z których korzystasz w ukierunkowany sposób, reklama może się okazać bardzo skuteczna.