absolutions.com.pl

absolutions.com.pl – biznes, finanse, praca

serp
E-commerce

Czym jest SERP?

Nierzadko mówi się, że osoby prowadzące bloga czy też firmową stronę internetową, piszą dla robotów Googla. Co to jednak oznacza? Zaczynając od podstaw, warto dowiedzieć się, czym jest SERP i jak możemy na niego wpłynąć, by nasza firma na tym skorzystała.

Czym jest SERP?

SERP to skrót od Search Engine Result Page, a zatem strona rezultatów wyszukiwania. Mówiąc prościej – to po prostu odpowiedzi, które pojawiają się w wyszukiwarce, gdy wpisujemy w niej jakieś hasło. Jeśli na przykład wpiszesz w wyszukiwarce hasło „agencja reklamowa”, możesz mieć pewność, że pojawią się tam przeróżne wyniki, w tym https://adnext.pl/. Pamiętaj jednak, że w wyszukiwarce, zwykle na samej górze, znajdują się także treści płatne, a zatem reklama Google Ads. Możesz znaleźć się tam po prostu wykupując odpowiednie miejsce dla swojej strony. Pozostałe wyniki są darmowe. Jak znaleźć się na samej górze rezultatu wyszukiwania? Z tym każdego dnia mierzą się specjaliści od SEO.

Co wpływa na pozycję w SERP?

Znalezienie się w SERP nie jest takie proste. Jeśli strona jest świeża, musi poczekać na zaindeksowanie, a to może potrwać nawet kilka tygodni. Gdy strona zostanie już zaindeksowana, wcale nie oznacza to, że od razu po wpisaniu odpowiedniego hasła zostanie wyświetlona na pierwszej stronie. Pamiętaj, że o to miejsce bije się wiele firm, które z tobą konkurują. Na miejsce w SERP wpływ ma algorytm wyszukiwarki. Niestety nikt nie wie do końca, w jaki sposób działa algorytm Google. Na szczęście istnieje wiele metod na to, by uplasować się na wyższej pozycji w SERP. Jedną z nich jest dostosowanie swojej strony do potrzeb odbiorcy, a zatem twojego potencjalnego klienta. Google ceni przede wszystkim te strony, które tworzone są z myślą o ludziach – wyczerpują całkowicie aspekt zapytania, które pojawiło się w wyszukiwarce. Dlatego content marketing to jedna z tych strategii, które są w tej chwili bardzo często wykorzystywane. Poza tym pamiętaj także, że Google ocenia witryny i domeny. Te, o najwyższym autorytecie zawsze będą plasować się wyżej od tych, które posiadają niski autorytet.

Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na to, by znaleźć się wyżej w SERP. Najważniejszym z nich jest jednak słuchanie swoich klientów i spełnianie ich potrzeb. Przecież w wyszukiwarkach chodzi właśnie o to, by znaleźć to, czego się szuka.