Nierzadko mówi się, że osoby prowadzące bloga czy też firmową stronę internetową, piszą dla robotów Googla. Co to jednak oznacza? Zaczynając od podstaw, warto dowiedzieć się, czym jest SERP i jak możemy na niego wpłynąć, by nasza firma na tym skorzystała.
Czym jest SERP?
SERP to skrót od Search Engine Result Page, a zatem strona rezultatów wyszukiwania. Mówiąc prościej – to po prostu odpowiedzi, które pojawiają się w wyszukiwarce, gdy wpisujemy w niej jakieś hasło. Jeśli na przykład wpiszesz w wyszukiwarce hasło „agencja reklamowa”, możesz mieć pewność, że pojawią się tam przeróżne wyniki, w tym https://adnext.pl/. Pamiętaj jednak, że w wyszukiwarce, zwykle na samej górze, znajdują się także treści płatne, a zatem reklama Google Ads. Możesz znaleźć się tam po prostu wykupując odpowiednie miejsce dla swojej strony. Pozostałe wyniki są darmowe. Jak znaleźć się na samej górze rezultatu wyszukiwania? Z tym każdego dnia mierzą się specjaliści od SEO.
Co wpływa na pozycję w SERP?
Znalezienie się w SERP nie jest takie proste. Jeśli strona jest świeża, musi poczekać na zaindeksowanie, a to może potrwać nawet kilka tygodni. Gdy strona zostanie już zaindeksowana, wcale nie oznacza to, że od razu po wpisaniu odpowiedniego hasła zostanie wyświetlona na pierwszej stronie. Pamiętaj, że o to miejsce bije się wiele firm, które z tobą konkurują. Na miejsce w SERP wpływ ma algorytm wyszukiwarki. Niestety nikt nie wie do końca, w jaki sposób działa algorytm Google. Na szczęście istnieje wiele metod na to, by uplasować się na wyższej pozycji w SERP. Jedną z nich jest dostosowanie swojej strony do potrzeb odbiorcy, a zatem twojego potencjalnego klienta. Google ceni przede wszystkim te strony, które tworzone są z myślą o ludziach – wyczerpują całkowicie aspekt zapytania, które pojawiło się w wyszukiwarce. Dlatego content marketing to jedna z tych strategii, które są w tej chwili bardzo często wykorzystywane. Poza tym pamiętaj także, że Google ocenia witryny i domeny. Te, o najwyższym autorytecie zawsze będą plasować się wyżej od tych, które posiadają niski autorytet.
Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na to, by znaleźć się wyżej w SERP. Najważniejszym z nich jest jednak słuchanie swoich klientów i spełnianie ich potrzeb. Przecież w wyszukiwarkach chodzi właśnie o to, by znaleźć to, czego się szuka.